Overzicht - pagina's uit de oude doos

Beste lezer

Mijn eigen teksten herlezen, doe ik eigenlijk niet. Of toch heel zelden. Voelt wat raar of gênant aan: "Heb ik dat geschreven?" Soms ook wel wat trots hoor, maar vooral toch "Oh nee", of "Dat zou ik toch anders verwoorden". Je snapt het wel.

Maar onder impuls van enig jeugdig enthousiasme, deed ik het toch.

Het resultaat? Nu heb ik goesting om sommige teksten opnieuw te schrijven of aan te vullen. Nu eerst nog kiezen. Want ik schreef over van alles, maar nergens echt over. Kwestie van de ondertitel van mijn blog waar te maken!
Een blog zonder focus, maar met goesting. Geschreven in en over Gent door een historicus, maar niet alleen over geschiedenis. Integendeel!
Dus maak ik even een overzichtje, voor jou. En toch ook voor mezelf.

Afbeeldingsresultaat voor trinity college library
Over oude dozen en overzichten gesproken, prachtige bibliotheek toch? Trinity College in Dublin

Oké, dus waar zou ik over kunnen schrijven? Of wat ik zou kunnen bewerken/aanvullen/...  Een overzicht:

Een beetje literatuur

Haha, dat ik dat woord durf gebruiken voor dit spot-verhaal over andere bieren. Was ik echt al helemaal vergeten. Niet dat het goed was, maar het was vooral leuk om te schrijven. Dus tijd voor een vervolg? Zoals deze poging hier.

Of werk ik wat verder werken aan mijn andere verhalen, zoals de Hama-reeks: deel 1deel 2deel 3deel 4 en deel 5.

Denkoefeningen

Bij gebrek aan een beter woord, catalogeer ik deze teksten even als denkoefeningen. Lijkt me interessant om deze, zoveel jaar later, opnieuw te doen:


Varia - eten - reizen

Een andere optie is om mijn sexy-gehalte wat opkrikken door nog iets te schrijven over: wereldcreatieoude consoles (waarom eens niet iets over mijn favoriete Playstation- of computerspelletjes) of hoe ik (nog altijd) zelf een bordspel wil maken.

Misschien zijn recepten of bierrecensies geloofwaardiger:


Of nog eens een reisblog? Dat maakt het mogelijk om nog eens na te genieten (voor mezelf toch). Mogelijks meer dan dat jij het leuk vindt om te lezen.


Keuze te over. Echt gek eigenlijk om zo te overlopen waar ik allemaal al over schreef. Meanderend vat het toch mooi samen.

En op dit moment heb ik even een hoofd dat vol zit van alle mogelijkheden. Zelfs met een aantal nieuwe ideeën zoals "Welk advies zou je aan je tienjarige zelf geven?" of "Stel dat je kon terugkeren in de tijd, wat zou je doen." Varianten hierop zijn "Stel dat je 5-10-15-20 jaar zou kunnen terugkeren in de tijd, wat zou je doen/hoe zou je daar je voordeel mee doen?" of "In welke tijdsperiode denk je te kunnen overleven?"

Heb je voorkeuren, suggesties, favorieten (hey, je weet nooit), je weet dat je opmerkingen kan achterlaten. Hierzo. Hieronder. Nog een beetje lager.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Korte intro: de donkere nacht

Brouwerij Spiesschaert presents 'nieuwe brouwsessie' op 18/10

Opdracht 5 - Superkracht (2/2)